Blogs

Waar moet je rekening mee houden wanneer je een nieuw huis gaat kopen?

De afgelopen jaren was het voor veel mensen erg lastig of soms zelfs vrijwel onmogelijk om een woning te kopen. Dat is erg vervelend voor deze mensen. Het feit dat dit voor een groot deel van de Nederlanders niet mogelijk was, komt doordat er simpelweg een groot tekort is aan woningen. Nu lijkt de markt toch wat af te koelen waardoor de prijzen van woningen weer lager worden. Als je een huis wilt kopen, is het wel van belang om rekening te houden met de volgende zaken. 

Naar wat voor huis ben je op zoek?

Eén van de eerste dingen waar je op moet letten bij het kopen van een huis, is het vinden van een huis dat voldoet aan jouw eisen. Natuurlijk hoeft een huis niet per se aan al jouw eisen te voldoen, maar in grote lijnen moet het wel overeen komen met het beeld dat jij voor ogen hebt. Het is waarschijnlijk niet mogelijk om precies het huis te vinden waar jij naar op zoek bent, maar je moet proberen hier zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen. Als je niet zo goed weet wat je belangrijk vindt aan een woning, kun je misschien een lijstje maken zodat je meer duidelijkheid krijgt in waar je naar op zoek bent. 

Het regelen van de verhuizing

Wanneer je een nieuw huis hebt gevonden, is het tijd om te gaan verhuizen. Je moet er dan wel voor zorgen dat dit alles goed is voorbereid. Daarom is het zaak om eens goed na te denken over wat er allemaal komt kijken bij een verhuizing. De zwaarste taak van de hele verhuizing is het in- en uitladen van de volledige inboedel van je oude woning. Het is daarom aan te raden om een verhuisbedrijf in te schakelen dat je hierbij kan helpen. Zo’n bedrijf weet precies wat er moet gebeuren om een verhuizing in goede banen te leiden. Het kan dan ook slim zijn om een verhuisbedrijf in Zundert in te schakelen wanneer je binnenkort gaat verhuizen. Het grootste voordeel van het inschakelen van een verhuisbedrijf is het feit dat dit je een groot deel van het werk dat bij een verhuizing komt kijken uit handen neemt.

Alles wat je moet weten over het inhuren van een dakdekker

Het inhuren van een dakdekker is iets wat zeker aan te raden is. Er zijn namelijk een hoop klussen in en rondom huis die goed zelf te doen zijn, maar het klussen aan je dak brengt een hoop risico´s met zich mee. Vandaar dat je er soms beter voor kunt kiezen om dit soort klussen uit te besteden. Bovendien kan een dakdekker een hoop verschillende dingen voor je doen. Wat deze dingen zijn, daar kun je in dit artikel wat meer over te weten komen.

Waarom zou je niet kiezen voor het zelf repareren van je dak?

Een dak is iets waar je gedurende de jaren dat je in je huis woont niet zo veel aan zult hoeven doen. Vaak is het namelijk zo dat je dak meer dan 20 jaar meegaat en er tijdens deze periode maar weinig onderhoud zal moeten plaatsvinden. Als er toch onderhoud plaats moet vinden, zijn dit vaak klussen die je op je dak zult moeten gaan uitvoeren. Wanneer jij niet het juiste gereedschap hebt om deze klussen te doen, kan het erg gevaarlijk zijn om op het dak aan de slag te gaan. Bovendien is het zo dat een dakdekkersbedrijf in Den Bosch of in een andere stad vaak ook beschikking heeft over een steiger voor naast je huis. Dit maakt het een stuk minder gevaarlijk om de klus te doen en bovendien zal een dakdekker dit vaak doen op een efficiëntere manier. Het laten doen van de klussen op je dak door een dakdekker, is dan over het algemeen ook een goede investering waar je geen spijt van zult krijgen. Op deze manier ben je bovendien ook verzekerd voor als er iets mis gaat in de komende maanden.

Wat kan een dakdekker allemaal voor je doen?

Als je ervoor kiest om een dakdekker in te huren, zijn er een aantal dingen die je kunt laten doen. Een dakdekker is vaak een manusje-van-alles, omdat deze persoon eigenlijk alles in en rondom het dak wel kan repareren en installeren. Zo is het mogelijk om je dakbedekking te laten leggen, je gehele dak te vervangen en ook om kleine reparaties te laten doen. Als er iets mis is met de afvoer naast je huis, is het ook mogelijk om hiervoor een dakdekker in te schakelen. Wanneer jij last hebt van een lekkage, is het vaak ook het beste om eerst een dakdekker naar het probleem te laten kijken.

3 tips voor het kiezen van een goed accountantskantoor

Een van de belangrijkste stappen die moeten worden gevolgd door degenen die een bedrijf willen starten – of het nu klein, middelgroot of groot is – is het opbouwen van een relatie met een accountantskantoor.

Het accountantskantoor is niet alleen de eerste adviseur van de ondernemer, maar moet ook alle bureaucratische kwesties van de onderneming oplossen en controleren, van het opstellen van contracten en het berekenen van de arbeidsverplichtingen tot het verbeteren van de beheersystemen van de onderneming. 

Bijgevolg zal het kantoor een grote invloed hebben op de groei van het bedrijf. Om je te helpen de ideale partner te kiezen, selecteerden wij enkele essentiële tips voor het kiezen van een goed boekhoudkantoor. Bij Elce administraties in Etten-Leur zit je in ieder geval goed. Bekijk ook onze andere tips!

1. Overweeg verwijzingen van vrienden en familie

Net als in andere bedrijfssegmenten zijn verwijzingen een van de beste manieren om een goede dienst in te huren. In het geval van boekhoudkantoren is het een goede optie om onderzoek te doen op het Internet: nadat je het gewenste kantoor heeft gevonden, vraagt je het bedrijf om een lijst van vroegere cliënten alvorens het contract voor de diensten te formaliseren.

Het accountantskantoor hoeft niet in dezelfde regio als de onderneming gevestigd te zijn, maar moet wel een dienst verlenen met voldoende ondersteuning en van goede kwaliteit.

2. Analyseer de modellen van rapporten die naar de onderneming zullen worden gestuurd

Het accountantskantoor moet – maandelijks – verslagen toezenden met informatie over onder meer de inning van belastingen en de loonlijst van werknemers. Het is interessant te weten welke modellen deze verslagen hebben en of zij de organisatie van de onderneming tevreden zullen stellen.

Indien je in deze verslagen verschillen of lacunes constateert, praat dan met de accountant over de mogelijkheid van aanpassing.

3. Begrijpen hoe de vergoedingen en belastingen zullen worden betaald

In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, is de boekhouding niet verantwoordelijk voor de betaling van rekeningen en belastingen. Hoewel zij er in vele gevallen in slagen de bedrijfsbelasting te verlagen, blijft de betaling van de titels ten laste van de onderneming.

Het accountantskantoor is alleen verantwoordelijk voor het ordenen van deze documenten en het op de respectieve data toezenden ervan aan de onderneming. Wat de honoraria betreft, is er geen vast bedrag dat door de bureaus moet worden aangerekend. Dit bedrag is afhankelijk van de verscheidenheid van de diensten die zullen worden aangeboden.

Als je het beste zoekt voor jouw bedrijf, kunt je rekenen op Elce Administraties Etten-Leur. Met gespecialiseerde vakmensen heeft je meer kans op succes. Het is de moeite waard om in dit partnerschap te investeren!

Heeft een airco onderhoud nodig?

Een airco is ideaal voor het koelen en verwarmen van je huis. Daar heeft je airco wel wat hulp bij nodig. Correcte installatie door een erkend vakman en de juiste locatie in het huis zorgen ervoor dat de airco het al aanzienlijk makkelijker heeft. Kies je ook nog het model met het correcte vermogen voor de inhoud van jouw woning of bedrijfspand, dan heb je het meeste al geregeld. Maar heeft een airco eigenlijk ook onderhoud nodig om optimaal te kunnen presteren? Jazeker, al is dat lang niet in alle gevallen verplicht.

Verplichte onderhoud van de airco

Onderhoud is niet verplicht wanneer jouw airco minder dan 7,4 kilogram koelmiddel bevat. Bevat jouw installatie meer koelmiddel, dan is periodiek onderhoud wél verplicht. Het aantal kilo koelmiddel staat doorgaans op de buitenkant van de airco vermeld op het label. Let erop dat de fabrikant bij kleinere systemen ook periodiek onderhoud aan de airco kan verlangen wanneer het gaat om de garantie. Daar komt bij dat jaarlijks onderhoud eigenlijk goed is voor elk aircosysteem en dat heeft alles te maken met de werking en de filters die in het systeem zitten.

Wanneer is het hoog tijd voor onderhoud aan de airco?

Er zijn een aantal situaties waarin het verstandig is om direct een onderhoudsmonteur in te schakelen, zoals de experts van Climatic Bergen op Zoom. Wanneer een airco ineens (veel) meer geluid maakt, moeten de filters waarschijnlijk schoongemaakt worden. Heeft de airco aanzienlijk meer tijd nodig om de ruimte te koelen of verwarmen, of valt het energieverbruik ineens hoger uit? Dan kan dit ook een teken zijn dat het tijd is voor onderhoud aan de airco.

Kan ik zelf het onderhoud aan mijn airco doen?

Is het onderhoud niet verplicht? Dan kun je zelf de filters schoonmaken of vervangen van een kleinere airco-installatie. Gaat het om verplicht onderhoud? Dan moet er altijd een erkend technicus ingeschakeld worden. Daarnaast is het altijd verstandig om een professional in te schakelen voor het onderhoud aan een airconditioningssysteem; deze zorgt ervoor dat alles optimaal werkt, de levensduur van de airco geoptimaliseerd blijft én de energierekening laag blijft. Wil je weten wat een erkend aircomonteur voor jou kan betekenen? Kijk dan eens naar de experts bij Climatic Bergen op Zoom.

Wanneer kan ik een hoogwerker inzetten?

Als je jezelf afvraagt wanneer je een hoogwerker in kan zetten, is het antwoord heel simpel: bij werkzaamheden op grote hoogtes. Je gebruikt een hoogwerker om zo op een veilige en verantwoorde manier te kunnen werken op plekken die niet heel toegankelijk zijn. Misschien denk je dat een hoogwerker voornamelijk gebruikt wordt in de bouw, maar er zijn veel andere beroepen waarbij het gebruik van een hoogwerker noodzakelijk is. Denk bijvoorbeeld aan een glazenwasser en hovenier. Alle hoogwerkers verschillen van elkaar. De een is bijvoorbeeld handig in de bouw terwijl de ander praktischer is bij schilderwerkzaamheden.

Praktisch gebruik

Om op een veilige manier op hoogte je werkzaamheden te kunnen verrichten, is het gebruik van een hoogwerker heel praktisch. Je staat namelijk in een bak die geplaatst is op een plateau, waardoor je niet zomaar uit de hoogwerker kan vallen als je aan het werk bent. Daarnaast zit er in de meeste hoogwerkers ook nog valbeveiliging. Je draagt een harnas die je vastmaakt aan een zekering, waardoor je extra veilig bent. Er zijn veel soorten hoogwerkers op de markt. Je kan een hoogwerker huren Breda, maar lees je van te voren wel goed in over de mogelijkheden.

Zelfrijdende hoogwerker

Zo heb je hoogwerkers die zelfrijdend zijn en er zijn types die kunnen draaien en schuiven in verschillende richtingen. Je kan onderscheid maken tussen schaarhoogwerkers, aanhangerhoogwerkers, autohoogwerkers, spinhoogwerker, knikarmhoogwerkers en telescoophoogwerkers. Met een schaarhoogwerker creëer je veel werkruimte en de aanhangerhoogwerker is gemakkelijk te vervoeren. Ook kan je kiezen voor een autohoogwerker als je op verschillende plekken klussen hebt op een dag. De spinhoogwerker en kniparmhoogwerker zijn beide voor gebruik binnen- en buitenshuis. Voor schilderen, snoeien en gevelreiniging kan je het beste kiezen voor een telescoophoorwerker.

Werkzaamheden met een trilplaat

Afhankelijk van jouw werkzaamheden kan het zijn dat je een trilplaat nodig hebt. Dit kan zijn als je bijvoorbeeld bestrating moet aantrillen of ondergrond moet verdichten. Ook zijn er werkzaamheden waarbij je de trilplaat zowel gebruikt voor verdichten als voor aantrillen. Je kan een trilplaat kopen waarbij elk type over zijn eigen specifieke kenmerken beschikt. Koop een kwalitatief goede trilplaat om zo je eigen veiligheid te kunnen waarborgen.

Hoe raak ik aan goed steigerhout?

Zoals de naam het al doet vermoeden, wordt steigerhout vooral gebruikt bij steigers. Het is een onmisbaar hulpmiddel in de bouwsector. De planken zijn gemiddeld ruim vijf meter lang, twintig centimeter breed en drie centimeter dik.

Steigerhout is op maat gezaagd vurenhout

Steigerhouten planken zijn bijna altijd op maat gezaagd vurenhout. Vurenhout heeft een lange vezel, is zacht en toch sterk. Onbehandeld en buiten, begint het pas te vergrijzen na gemiddeld zeven maanden. Voor steigerhouten planken écht egaal grijs zijn, zijn we minstens enkele maanden verder.

Nieuw steigerhout moet een lange tijd drogen

Nieuw steigerhout is meestal nog vochtig. Afhankelijk van het gebruik, hou je daar best rekening mee. De droogtijd varieert tussen de zes en achttien weken. Niet of onvoldoende gedroogd steigerhout voor het maken van meubels, kan voor onaangename verrassingen zorgen. Door de hoge vochtigheidsgraad zal het scheef en krom trekken.

Steigerhout is een puur natuurproduct

Steigerhout is een natuurlijk materiaal. Het geeft je interieur of je tuin een ‘levendig’ karakter. Dat betekent ook dat steigerhout onderhevig is aan sterk wisselende temperaturen en aan luchtvochtigheid.

Het behandelen van steigerhout

Steigerhout moet altijd behandeld worden. Vooral voor buitengebruik, maar ook voor binnen. Een beschermlaag in olie, beits of vernis verlengt de levensduur van dit steigerhout aanzienlijk. Vocht is nu eenmaal een van de grootste vijand van hout.

De voordelen van steigerhout

Vergeleken met andere houtsoorten, heeft steigerhout meerdere voordelen. Steigerhout is:

  • Makkelijk bewerkbaar.
  • Praktisch in gebruik: vooral in gezinnen met kinderen en- of huisdieren.
  • Onderhoudsvriendelijk: vlekken in steigerhouten meubels schuur je gewoon weg en ze zijn weer als nieuw.
  • Makkelijk op maat te maken.
  • Milieuvriendelijk: na gebruik op de bouwwerf heeft steigerhout nog een leven, bijvoorbeeld als meubels voor binnen en buiten.
  • Tijdloos: naarmate het ouder wordt, krijgt steigerhout meer karakter. Het is zoals met de wijn: het wordt beter (mooier) met de jaren. Steigerhout combineren we dikwijls met stijlvolle en strakke stalen frames. Steigerhouten meubels zijn relatief goedkoop en stralen toch een bepaalde klasse uit.
  • Goedkoop: in verhouding met andere houtsoorten, is steigerhout écht goedkoop. Je kunt het zelfs vaak gratis krijgen.

Steigermateriaal aanschaffen

Wil je steigermateriaal kopen? Dat kan makkelijk online. Op bouwwerven krijg je gebruikt steigerhout vaak gratis.

Waarvoor kun je een rolcontainer huren?

Een rolcontainer is ideaal voor veel bedrijven, want deze zijn geschikt voor verschillende afvalstromen en verkrijgbaar in verschillende formaten. Met rolcontainers kun je jouw afval op een veilige en schone manier inzamelen. Maar weet je al waarvoor je een rolcontainer kunt huren? In dit artikel leggen we uit waarvoor een rolcontainer geschikt is, zodat jij weet dat je deze ook voor jouw bedrijf moet huren!

Rolcontainer voor bedrijfsafval

Rolcontainers zijn zeer geschikt voor verschillende soorten bedrijfsafval. Bedrijven hebben namelijk vaak meerdere afvalstromen, bijvoorbeeld vanwege verpakkingsmateriaal. Elk bedrijf heeft een ander afvalprobleem. Elk bedrijf heeft namelijk andere hoeveelheden afval en andere afvalstromen die zij produceren. Daarom is het fijn dat rolcontainers in verschillende formaten en voor verschillende afvalstromen beschikbaar zijn. Zo kan elk bedrijf hun bedrijfsafval schoon en veilig inzamelen.

Verschillende afvalstromen

Je kunt voor veel gangbare afvalstromen binnen bedrijven een rolcontainer huren: papier en karton, PMD, glas, restafval en vertrouwelijk papier. Ook voor swill is er een rolcontainer te huren. Dit maakt het makkelijk voor bedrijven om hun afval te scheiden, wat erg belangrijk is voor een duurzame afvalverwerking. Door het afval goed te scheiden, zorg je er namelijk voor dat het afval gerecycled kan worden. 

Duurzame afvalverwerking

Wanneer je een rolcontainer huurt bij Renewi, ben je verzekerd van een duurzame afvalverwerking. Daarvoor is het ook belangrijk dat het afval gescheiden ingezameld wordt. Bij Renewi wordt het afval vervolgens met regelmaat geleegd en opgehaald. Daarna wordt het afval duurzaam be- en verwerkt in een van de be- en verwerkingslocaties in Nederland. Er worden dan nieuwe producten en grondstoffen gemaakt van afvalstoffen. Op die manier draag je dus bij aan een beter milieu, want de grondstoffenschaarste wordt aangepakt en er wordt minder CO2 uitgestoten.

De voordelen van afval scheiden

Met rolcontainers wordt het erg makkelijk gemaakt om afval te scheiden als bedrijf, want voor elke afvalstroom kan een aparte container gehuurd worden. Dit heeft veel voordelen, bijvoorbeeld dat hierdoor de verschillende afvalhopen kleiner worden. In plaats van al het afval op één grote hoop te gooien, wordt het verspreid over meerdere containers. Hierdoor hoeft het afval ook minder vaak opgehaald te worden, wat voordelig is voor de portemonnee. Daarnaast kan het mensen stimuleren om bewuster om te gaan met hun afval, waardoor ze minder afval produceren. Bijvoorbeeld door herbruikbare tassen te gebruiken en minder verpakkingsmateriaal te gebruiken. Zo draag je een steentje bij aan een beter milieu.

Nieuw huis gekocht, wat ga je er aan doen?

Een nieuw huis kopen is altijd een vreugde, maar om deze ruimte met onze persoonlijkheid achter te laten, zijn vaak enkele verbouwingen nodig. Kleine ingrepen kunnen een sober en strak huis omtoveren tot een gastvrije omgeving vol persoonlijkheid.

Daarom, als je net de droom hebt verwezenlijkt om je eigen huis te veroveren en een persoonlijk tintje aan deze ruimte wilt geven, bekijk dan de tips die we hebben voorbereid!

1. Plan elke stap van het proces goed

De eerste stap om jouw huis om te toveren tot een gezellige en uitnodigende plek is het maken van een goed uitgewerkte planning. Zo vermijd je onvoorziene gebeurtenissen en heb je een idee van de tijd die nodig is om de verbouwing af te ronden.

Noteer alles wat gedaan zal worden, alle materialen die gebruikt zullen worden en hun respectievelijke prijzen – de waarden van de nodige arbeid zijn ook essentieel in de begroting. Op die manier weet je of je alle kosten kunt betalen. Als je jouw huis nog nooit hebt moeten verbouwen, huur dan een professional in om je te helpen bij deze controle.

2. Overweeg de mogelijkheid om jouw huis uit te breiden

Wanneer we een kant-en-klaar huis kopen, vinden we niet altijd een optie die precies aan onze verwachtingen voldoet. In dit geval wordt de aanbouw in Almere een uitstekende oplossing.

De woninguitbreiding is een unieke gelegenheid om te genieten van een ontspanningsruimte, een woonkamer of zelfs om een bestaande kamer te vergroten en het comfort van de ruimte te verhogen. Een zeer aantrekkelijke optie is het gebruik van glazen wanden in deze uitbreiding om de binnenruimte met de buitenruimte te integreren. Het resultaat is ongelooflijk.

3. Aandacht voor de keuze van de kleuren van de muren

In een nieuw huis worden de muren gewoonlijk in neutrale kleuren geverfd om meer mensen te behagen. Om een echt gezellige omgeving te creëren is het echter belangrijk om te investeren in enkele strategische kleuren.

In de woonkamer bijvoorbeeld mogen levendige en stimulerende kleuren worden gebruikt om de gezelligheid te bevorderen en voor meer vreugde te zorgen. Als de ruimte klein is, is het raadzaam te investeren in lichtere kleuren om de ruimte optisch te vergroten. In dit geval kunnen kleuren af en toe worden gebruikt, in decoratieve elementen, bekleding en tapijten.

Zo laat jij je huis veilig achter wanneer je op vakantie gaat

Als je op vakantie wilt gaan is het natuurlijk fijn als je je huis met een veilig gevoel kunt achterlaten. Sommige mensen vergeten dit, terwijl het wel erg belangrijk is. Er kan bijvoorbeeld ingebroken worden of het kan opeens heel hard gaan stormen. Dit soort dingen gebeuren regelmatig en het kan heel wat schade laten ontstaan. Wat is de beste manier om dit te voorkomen? In dit artikel staan een aantal belangrijke punten waarmee je rekening kunt houden voordat je de deur verlaat.

Wees inbrekers te slim af

Het eerste wat mensen vaak bedenken dat fout kan gaan als ze op vakantie gaan is een inbraak. Dat is natuurlijk iets wat niemand wilt meemaken. Om dit te voorkomen terwijl je op vakantie bent zijn er een aantal dingen die je kunt doen. Het is handig om de indruk te wekken dat er iemand thuis is. Met automatische schakelaars kun je lichten in de avond aan laten gaan. Het is ook niet per se handig om het huis helemaal netjes achter te laten. Je kunt bijvoorbeeld een krant op tafel laten liggen of een paar kopjes op tafel zetten. Als je de deur verlaat is het ook erg belangrijk om de deur goed op slot te doen en zorg ook dat er een goed slot op de deur zit.

Overige problemen voorkomen

Er kunnen natuurlijk ook nog een heleboel andere dingen fout gaan. De kraan kan bijvoorbeeld gaan druppelen of een stopcontact kan verbranden. Daarom is het ook belangrijk om het gas en water af te sluiten en de meeste stekkers uit het stopcontact te trekken voordat je weggaat. Als je een zwembad hebt, is het belangrijk om hier een zwembadzeil voor te kopen. Als het gaat regenen of hard gaat waaien, is de kleur van het zwembad helemaal bruin geworden als je terugkomt van vakantie en dat is natuurlijk niet wat je wilt. Als je een zwembadzeil op je zwembad hebt liggen, zorg je niet alleen dat het water niet smerig wordt, maar je zorgt er ook nog voordat het water makkelijker wordt verwarmd, waardoor je minder energie verbruikt.

Vraag de buren

Er zijn altijd wel problemen die je niet kunt voorkomen. Zorg er daarom voor dat er altijd iemand is die het huis een beetje in de gaten houdt. Bijvoorbeeld een familielid of de buren. Deze kunnen dan ook dagelijkse kleine zaken regelen, zoals het water geven aan de planten.

4 handige tips hoe je het beste een huis verkoopt

Je woning te koop zetten doe je niet in een handomdraai. Hier moet eerst zorgvuldig over worden nagedacht hoe je dit aanpakt. Een huis verkopen Roosendaal bijvoorbeeld kan je uit handen geven via een makelaar. Of hou je liever de touwtjes in eigen handen? Enkele praktische tips hoe je een huis het beste verkoopt.

Tip 1: Verleid mensen om een kijkje te komen nemen

Wanneer je een woning wil gaan verkopen is het belangrijk dat je de juiste informatie weergeeft en alle troeven uitspeelt. Volgende basisinformatie moet worden voorzien om potentiële kopers te verleiden:

  • Beschrijf het aantal slaapkamers met eventuele grootte
  • Geef de totale woonoppervlakte
  • Het bouwjaar van de woning
  • Wanneer werd de woning voor het laatste gerenoveerd
  • De aanwezigheid van een garage, parking of tuin
  • Omschrijf de omgeving waar het vastgoedpand is gelegen: vlakbij scholen, station, winkels in de buurt

Tip 2: Hou een realistische prijs voor ogen

Een reële prijs bepalen is heel belangrijk. Het overgrote deel van de kopers heeft een bepaald maximum budget voor ogen. De eerste selectie wordt op die manier gemaakt. Bepaal de prijs volgens objectieve criteria. Dit betekent ook dat je de emotionele band die je met de woning hebt een beetje moet loslaten. Dit zorgt er vaak voor dat de exacte prijs moeilijk is in te schatten. Vergelijkbare panden die te koop staan in de omgeving waar je woont kunnen hierbij helpen.

Tip 3: Mooie foto’s helpen een pand verkopen

Neem de nodige tijd om mooie aantrekkelijke foto’s te nemen. Aspirant kopers zullen sneller geneigd zijn om een bezoekje te brengen aan de woning. De betere kiekjes van vastgoed zijn de beelden die licht en ruimte ademen. Zorg dat alles aan de binnen- en buitenkant netjes is opgeruimd op de afbeeldingen. Dit geeft een positieve indruk.

Tip 4. Een bezichtiging vergt een goede voorbereiding

Wanneer verschillende kopers een bezichtiging aanvragen, kan je ze best na elkaar het pand laten ontdekken. Dit geeft de indruk dat je vastgoedpand sterk in trek is. Kijk ook naar het uur dat je de afspraak wil gaan maken. Denk maar aan het tijdstip dat luidruchtige buurtbewoners afwezig zijn of wanneer je een optimale lichtinval hebt in huis.